Jak skutecznie przygotować plan marketingowy?
Pobierz plik!

 

Jeżeli pracujesz w sprzedaży i/lub marketingu, to z pewnością przyda Ci się praktyczne narzędzie
do planowania kampanii sprzedażowych – ofert/pakietów/wydarzeń, itp.

Na końcu wpisu mamy dla Ciebie gotowe i bezpłatne narzędzie do pobrania!

Pamiętaj, żeby zacząć organizację wydarzeń firmowych, dużych eventów,
czy kameralnych spotkań warto opracować poniższe założenia.

1. Cel przedsięwzięcia

 

Priorytetem w planowaniu każdego wydarzenia jest ustalenie jego celu. Dzięki temu łatwo dostosujesz typ imprezy oraz główne funkcje, które ma spełniać. Zastanów się na czym Ci najbardziej zależy. Może to być:

  • pozyskanie nowych klientów lub integracja obecnych (dni otwarte, targi, happeningi),
  • kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy (imprezy plenerowe),
  • zwiększenie świadomości produktu/usługi, marki (szkolenia, konferencje),
  • motywowanie pracowników (imprezy pracownicze),
  • medialny rozgłos (konferencje prasowe).

2. Grupa docelowa

Określ grupę docelową oraz szacowaną ilość osób. Staraj się o nikim nie zapomnieć, pomoże Ci w tym lista gości.
Znajomość docelowego odbiorcy ułatwi wybór narzędzi komunikacji oraz miejsca.

3. Termin

  • Ustal ramy czasowe wydarzenia. Warto przy tym pamiętać o:
  • sezonowości – konferencji biznesowej nie powinno się planować na sezon wakacyjny,
  • konkurencji – zorientuj się, czy w okolicy w tym samym czasie nie będą odbywać się podobne wydarzenia,
  • dogodnej porze dnia.

4. Nazwa

Pomysłowa, oddająca charakter przedsięwzięcia nazwa zostaje zauważona i ułatwia komunikację z docelowymi odbiorcami. Poświęć jej trochę czasu by uzyskać efekt wow. Zasada: ‘krótko, ale treściwie’ dobrze się tu sprawdza.

5. Miejsce

Głównym wyznacznikiem wyboru miejsca jest typ wydarzenia i potrzeby logistyczne z nim związane (noclegi, dojazd, atrakcje, dostępny sprzęt techniczny itp.).

6. Dostosuj promocję do możliwości finansowych

Kwestia budżetu jest nieco trudniejsza. Musisz dokładnie przemyśleć swoje możliwości i przygotować wstępny kosztorys. Kiedy będzie gotowy, ruszaj z opracowaniem kampanii promocyjnej. Warto w niej uwzględnić:

  • promocję on-line na: fb, (grupa/wydarzenie/post/oferta), stronie www (wpis/licznik/osobna zakładka), instagram (zdjęcia/instastory/ankiety), e-mailing (stopka, wiadomości informacyjne, newstletter), blog (wpis),
  • promocję przez materiały drukowane: od zaproszeń, plakatów, ulotek, folderów, gadżetów dedykowanych po rollapy, ścianki i bannery,
  • reklamę w mass mediach (informacje prasowe).

Pięć rad o czym warto jeszcze pamiętać?

  • Zadbaj o dobrą komunikację między działami w firmie – przy planowaniu i realizacji wydarzeń dział sprzedaży uzupełnia się z działem marketingu.
  • Zawsze notuj swoje uwagi – często są to nagłe przebłyski, szybko nam uciekają, a bywają bardzo wartościowe.
  • Pierwszy raz jest zawsze najtrudniejszy – po imprezie koniecznie porozmawiaj z jej uczestnikami, zapytaj co się podobało, a co niekoniecznie. Tym sposobem zdobędziesz cenną wiedzę na przyszłość.
  • Stosuj mądre delegowanie – wykorzystaj potencjał zespołu w którym pracujesz.
  • Zadbaj o swobodny dostęp do planu organizacji i promocji wydarzenia wszystkim zaangażowanym w przygotowania pracownikom – w tym celu możesz skorzystać z darmowych programów.